Veelgestelde vragen
Onze verkooppunten bepalen zelf wat zij in hun showroom van Wiesbaden Sanitair laten zien. Niet alle producten zullen dus overal te bekijken zijn. De verkooppunten kunnen wel alle producten die op onze website staan voor u bij Wiesbaden Sanitair bestellen.
Producten van Wiesbaden Sanitair worden verkocht door een uitgebreid netwerk van verkooppunten. Als je interesse hebt in een samenwerking met Wiesbaden Sanitair verzoeken wij je contact op te nemen met ons hoofdkantoor in Den Bosch. Onze medewerkers zullen je dan verder van informatie voorzien.
Producten van Wiesbaden Sanitair worden uitsluitend verkocht via verkooppunten. Voor service en/of klachten kan je uitsluitend hier terecht.
Zij helpen je direct verder of nemen contact op met de service afdeling van Wiesbaden Sanitair om tot een oplossing te komen.
Wiesbaden Sanitair heeft, naast een interne service afdeling, ook service monteurs in dienst die op verzoek van een verkooppunt kunnen worden ingezet. Dit gebeurt altijd in overleg met het verkooppunt.
Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat er vanuit de fabriek of tijdens een van de transportbewegingen schade ontstaat aan een product. Dit is erg vervelend. Deze schade moet binnen 48 uur na levering schriftelijk aan het verkooppunt worden gemeld. Buiten deze 48 uur kan er natuurlijk altijd iets met het product zijn gebeurd waar wij geen grip op hebben.
Alle glasproducten van Wiesbaden Sanitair zijn voorzien van een Nano antikalk coating. Door het glas, dat van origine een poreus oppervlak heeft, te voorzien van een coating hechten vuil en kalk zich minder snel aan het oppervlak. Deze coating biedt echter geen oneindige bescherming. Gemiddeld dient een glasproduct na ongeveer twee jaar opnieuw behandeld te worden met een glasbeschermer. Kalkaanslag voorkomen is beter dan genezen. Daarom adviseren wij onze glasproducten na gebruik goed droog te maken met bijvoorbeeld een speciale raamwisser en/of met een zachte droge doek. Hiermee voorkom je dat waterdruppels opdrogen en kalk achterlaten.
Tijdens het productieproces van ons glaswerk wordt de Nano coating door middel van machines met rollers aangebracht op het glas. Door dit proces is het mogelijk dat onder bepaalde omstandigheden (bijvoorbeeld een bepaalde kijkhoek in combinatie met lichtinval) verticale strepen zichtbaar zijn in het glas. Hier is helaas niets aan te doen en hoort bij het product.
Door het gebruik van jouw douchecabine worden sommige onderdelen natuurlijk vies. Dit behoort tot het normale onderhoud. Wij adviseren dan ook om de rubbers die gebruikt worden in het product regelmatig los te halen om schoon te maken. Zodra de rubbers verkleurd zijn (door vuil en/of uitdroging) is het tijd om ze te vervangen. Informeer hiernaar bij het dichtstbijzijnde Wiesbaden verkooppunt.
Als jouw kraan na verloop van tijd uit de uitloop blijft druppelen dan is dit vaak het gevolg van vuil of kalk in het binnenwerk. Raadpleeg dan een loodgieter. Hij kan het bovendeel of de cartouche schoonmaken of vervangen.
Opgedroogd water laat, zeker op kranen, douchegarnituren en douchekoppen, kalkvlekken achter. Gebruik bij het reinigen hiervan bij voorkeur een zachte doek of een zeem. Voorkom het gebruik van schurende en bijtende schoonmaakmiddelen. Dit tast het oppervlak aan. Zoals zo vaak is voorkomen natuurlijk beter dan genezen. Droog daarom na het gebruik de kranen direct af met een zachte doek en voorkom daarmee dat achtergebleven druppels opdrogen en kalkresten achterlaten.
Waarschijnlijk is het thermo element van de kraan verkalkt of vervuild. Dit valt onder het normale onderhoud en dit dien je regelmatig zelf of door een loodgieter te laten doen. Werkt de kraan ook na het schoonmaken van het thermo element nog niet naar wens dan zouden de keerkleppen, filters of de leidingen vervuild kunnen zijn. Raadpleeg dan een loodgieter.
Onze kranen zijn vanuit de fabriek dusdanig verchroomt dat als je met normale schoonmaakmiddelen de kranen schoonmaakt het chroom niet afbladdert of verkleurt. Wiesbaden Sanitair verkoopt voor kranen ook speciale reinigingsmiddelen.
Let op met zuurhoudende schoonmaakmiddelen. Chroom kan niet tegen zuren. Deze tasten de chroom-laag aan.
Op keramisch sanitair kunnen, afhankelijk van de waterkwaliteit, kalkstrepen ontstaan. Reguliere schoonmaakmiddelen verwijderen dit slechts gedeeltelijk. Hierdoor ontstaan er vaak meerdere lagen over elkaar. De glazuurlaag van een keramisch product is tegenwoordig zo goed dat men bij normaal schoonmaken geen problemen ondervindt. Echter door het ophopen van meerdere kalklaagjes komen er strepen in de toiletpot.
Verwijder de kalklaagjes tot aan het originele glazuur. Hiervoor verkoopt Wiesbaden speciale reinigingsmiddelen.
Op verticale delen van bijvoorbeeld een toilet is het verwijderen van kalk lastig.
Tip: gebruik op verticale delen toiletpapier. Besprenkel dit met het schoonmaakmiddel en laat dit inwerken.
Deze worden over het algemeen veroorzaakt door metalen zoals bijvoorbeeld sieraden, maar denkt u ook eens aan de sluiting van uw riem (aan de voorzijde van een wastafel). Er zijn voor keramiek speciale “gummen” te koop die deze zwarte strepen en krassen kunnen maskeren.
Een badkamer is een vochtige ruimte. Onze badmeubels zijn gemaakt van (soms composiet) hout. Badmeubels, kolomkasten en fonteinkasten zijn dan ook gevoelig voor water. Natuurlijk zijn de producten zo geproduceerd dat deze geschikt zijn voor in vochtige ruimtes. Hier zijn echter wel voorschriften voor. Zo mag een meubel niet direct in contact komen met stromend water, dient deze op minimaal 50 cm van een douche of bad te worden gemonteerd en adviseren wij om na ieder gebruik de kast af te nemen met een droge doek.
Een uitzondering op de standaard voorschriften zijn de hardhouten meubelen. Voor de Oak serie adviseren wij deze eventueel te behandelen met een beits of minimaal 1 keer per maand met een vochtige doek (om het hout te “voeden”) af te doen. Dit voorkomt dat het massieve hout krom trekt.
Natuursteen heeft speciale aandacht nodig als het gaat om het onderhoud. Natuursteen is een poreus materiaal en gevoelig voor vlekken. Zo dien je een natuursteen product direct na plaatsing direct te behandelen met een speciaal daarvoor ontwikkeld onderhoudsproduct. Wiesbaden Sanitair verkoopt hiervoor Anti-vlek Nano coating. Daarnaast kan je voor deze behandeling kiezen om de kleur te “verdiepen” met de kleurverdieper. Het onderhoud van natuursteen dient, door slijtage van de beschermlaag, op regelmatige basis te gebeuren. Na elke behandeling wordt deze opnieuw vlekwerend. Ons advies is om dit zeker eens per 2 maanden te doen.
Zorg ervoor dat spiegels en spiegelkasten vrij hangend worden gemonteerd (dus niet ingetegeld). Bij het integelen van een spiegel kan het vocht niet achter de spiegel wegkomen en kan de spiegel gaan eroderen. Dit veroorzaakt vlekken in de spiegel.
Let er bij het schoonmaken van de spiegel op dat u geen agressieve middelen gebruikt en altijd de randen van de spiegel extra goed droogt. Doe je dit niet dan kan het reinigingsmiddel of het vocht tussen de spiegel en de folie komen en krijg je lelijke randen. Gebruik voor de spiegel nooit ruitenreinigers maar kies voor een beetje warm water met een druppeltje afwasmiddel. Droog hierna de spiegel goed af.